Bosé chodidlo, slobodná myseľ.

Bosé chodidlo, slobodná myseľ.

piatok 10. júla 2015

Naboso na na sekierskych lúkach

Vystúpila som z auta a moje bosé nohy sa dotkli vysušenej pokosenej lúky. Pes vyskočil hneď za mnou a so záujmom sa obzeral okolo seba. Vysušené ostré steblá trávy sa zabodávali do chodidiel a tak nebol čas postávať na mieste, ale pohnúť sa vyznačeným smerom k sekierskym lúkam nad dedinu. 
www.zajezka.sk

Festival na lúkach, ktorý zorganizovali aktívni obyvatelia Zaježovej, sľuboval presne to, čo človek potrebuje po náročnom pracovnom týždni v rozpálenom meste – odpočinok, zábavu a relax. 

Ale za všetkým bolo potrebné tých pár krokov dôjsť po vlastných nohách. Doslova. Asfaltový povrch, v skorých ranných ešte znesiteľný, sa zmenil po chvíli na lesnú cestu, zakrytú stromami, ktoré poskytli vytúžený tieň pre nás oboch.

Trávnatý porast sa v pravidelných intervaloch striedal s malými ostrými skalkami, ktoré sa až s diabolskou presnosťou zabodávali do citlivých reflexných plôšok. Každý jeden krok som si uvedomovala naplno, čo ma udržiavalo v neustálej bdelosti, kam položiť chodidlo. Skalka, tráva, skala, hlina... Ponáhľať sa nemalo význam, miestny terén jednoducho nepustil.

Po štyridsiatich minútach sme dorazili na miesto, kde sa zastavil čas. Alebo - kde čas vlastne vôbec neexistoval. Ani problémy a starosti. Tie ostali dole v dedine.

Nádherná stará chalupa, vedľa nej humno, kde sa premietali filmy, kúsok opodiaľ stodola s výčapom piva do zaváracích sklenených nádob. Hudobné „štúdio“ na povale, kde sa kedysi skladovalo seno. Detské ihrisko, provizórna čajovňa pod stanom, osviežujúca voda z miestneho prameňa a k tomu všetkému nekonečný priestor okolo s nádherným výhľadom do údolia. Všetko v záujme prírody a ekológie.  

Zhlboka som sa nadýchla vône pokosenej trávy a neďalekého lesa. Úžasný pocit slobody, ktoré bosé nohy iba umocňovali. A nebola som jediná, bosých chodidiel by som sa napočítala celkom dosť. Veď kde inde by sa topánky hodili menej, než na čistej lúke a v prírode?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Posunúť vlastné hranice „bosonožstva“ sa mi v tento deň podarilo úplne nečakane. Na jeden z vybraných workshopov sme sa skupinovo vybrali do lesa, avšak nie po úhľadných vyšliapaných lesných cestičkách, také tam ani neboli. Práve naopak - krížom, kadiaľ hora pustila. Popadané lístie zakrývalo konáriky, skalky, mraveniská a iné lesné nástrahy. Na premýšľanie už nebolo toľko času, musela som len dôverovať svojmu telu i intuícii, že sa mi nič nestane. A skutočne tomu tak bolo. 

Zaujímavým zážitkom bola aktivita důvery, kedy sme sa mali nechať viesť so zavretými očami pomocou dotyku iným partnerom.Nevidím, kam idem, ani kam šliapem, ani čo je pod mojimi nohami. A či predo mnou náhodou nestojí strom, ktorý by som neúmyselne mohla objať. I keď sa zo začiatku moja myseľ snažila všetko kontrolovať (čo robí partner a čo robí moje telo), nešlo jej to úplne skoordinovať.
 

Tak som vypla a nechala to všetko plynúť. Vnímala som len jemné smerovanie dlane, ktoré mi ukazovalo cestu, ostatné prestalo existovať. Úžasný zážitok, ktorý sa nedá opísať slovami, ale určite odporúčam zažiť! Ani teraz som sa nezranila na bosom chodidle a strach s týmto programom spojený pozvoľna zmizol.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bohatý a pestrý program po celý deň zaistil, aby sa náš výlet na lúky skončil až s príchodom večera, kedy sa dve bosé chodidlá a štyri bosé labky svorne pobrali dole kopcom do dediny k autu. Ďalší perfektne strávený deň, plný dojmov a inšpirácie!

Čo dodať na záver?

Na Letnú slávnosť na sekierskych lúkach sa rozhodne oplatí vyraziť. Spravte si preto miesto v kalendári v júli 2016 (podrobne o Zaježke nájdete na ich stránkach www.zajezka.sk). A topánky nechajte doma! =)

Nech vás telo drží a chodidlá nosia!